Monday, February 27, 2012

Semester IV

Assalamualaikum..

Ni entry pertama untuk tahun 2012. Dalam xsedaq, dah masuk sem IV dh..lagi 1 tahun setengah lagi aku dah nak kluaq UNIMAS n grad..Insya-Allah with flying colours..AMIN..

 

Sem baru ni gler best sbb ada subjek yg betul2 bagi aku semngat nak study..neuroscience!!!!



Semuanya start dengan chita LIE TO ME..mmg best abih tgk chita tu..how to detect people by their micro-expression..mmg mencabaq mula2 nak faham chita tu..last2 samapi 3 season aku tgk..balik umah pon dok ngadap chita tu..sap sangka dengan kedut kat dahi sikit pun dah boleh detect kita ckap btoi @ bohong..

 

Ilmu mmg bertebaran kat muka bumi ni, tinggal kita selaku manusia nak cari n amalkan ja..Baik ilmu tu, baik la kita..n vice versa..

entry sem ni gak bermula dengan tragedi..bukan tragedi oktober yg Awie tu..semuanya gara2 pengguna jalan raya yg terlampau cerdik samapi 14 tingkat berhenti tengah jalan, xbgi signal n block jalan..

Culprit: Avanza n Lori simen 

 
Mmg bukan nasib kami untuk sampai ke klas dengan slmat hri tu..g kelas jalan macam robot sebb kna hempap dengan motor kat tulang betis..bak kata BOBOIBOY...TERBAEK!!! yg parahnya member aku sbb dia yg bawak motor tu..aku mnumpang ja..alhamdulillah..tngan n kaki ja yg injured..dah la PANDAI gler berenti tengah jalan... pastu blah mcam xda pa yg jadi..hanya ALLAH saja yg tau betapa ketaqnya aku..1st time terlibat dgn eksiden..

Hidup ni mmg xleh jangka..Apa yg kita rancang xsemestinya run smoothly..ALLAH SWT adalah sebaik-baik perancang..

Usaha-->Doa-->Tawakal

No comments:

Post a Comment